ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Β΄ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Διευθυντής: ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Α. ΔΟΥΖΕΝΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΤΤΙΚΟΝ
|
ΟΔΗΓΙΕΣ «ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ»
Φροντίστε τον εαυτό σας και ενθαρρύνετε τους άλλους να το κάνουν!
Το άγχος, η αβεβαιότητα και η συχνά δύσκολη ιατρική φύση των μολυσματικών ασθενειών, όπως του Coronavirus (COVID-19), απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στη κάλυψη των αναγκών του προσωπικού της υγειονομικής περίθαλψης.
Η παροχή υπηρεσιών υγείας σε δύσκολες συνθήκες, όπως οι παρούσες, αν και μπορεί και πρέπει να προσφέρει κάποια ικανοποίηση, επιβαρύνει τους εργαζομένους που προσφέρουν στο δύσκολο αυτό χώρο. Συμπτώματα αϋπνίας, εξάντλησης και συναισθήματα φόβου, θλίψης, απογοήτευσης και ενοχής είναι συχνά και αναμενόμενα. Για αυτό τον λόγο, καλό είναι να φροντίζουμε και την ψυχική μας υγεία κι ανθεκτικότητα.
Προτεινόμενες Στρατηγικές Διαχείρισης/Υποστήριξης μας
Κάλυψη Βασικών Αναγκών: Ακολουθείστε μία σωστή διατροφή, μείνετε ενυδατωμένοι και διατηρήστε τις ώρες του ύπνου. Η στέρηση ύπνου δυσχεραίνει το έργο της φροντίδας των ασθενών.
Κάντε διαλλείματα: Επιτρέψτε στον εαυτό σας, όποτε είναι εφικτό, να κάνει διαλείμματα. Απασχοληθείτε με κάτι που δεν σχετίζεται με τη δουλειά, το οποίο βρίσκετε χαλαρωτικό ή διασκεδαστικό. Κάποιοι μπορεί να νιώθουν ενοχές με το να επιτρέπουν στον εαυτό τους αυτές τις αποστάσεις ωστόσο θυμηθείτε ότι φροντίζοντας τον εαυτό σας μπορείτε να φροντίσετε καλύτερα τους άλλους.
Συνδεθείτε με Συναδέλφους: Μιλήστε και λάβετε υποστήριξη από συναδέλφους. Οι μεταδοτικές ασθένειες μπορούν να εγκλωβίσουν τους ανθρώπους σε συναισθήματα φόβου και άγχους. Μοιραστείτε την ιστορία σας και ακούστε τους άλλους.
Παραγωγική Επικοινωνία με Συναδέλφους: Διατηρήστε μία ανοιχτή και θετική επικοινωνία με τους συναδέλφους.. Επαινέστε ο ένας τον άλλον και ενθαρρύνετε τον, τα θετικά σχόλια είναι αγχολυτικά και αποτελούν ισχυρό κίνητρο.
Μείνετε σε επικοινωνία με την οικογένεια σας: Οι αγαπημένοι σας αποτελούν το δικό σας «τροφοδοτικό» υποστήριξης και ενδυνάμωσης. Παραμένοντας συνδεδεμένοι με τους οικείους σας, τους βοηθάτε να σας υποστηρίξουν.
Σεβαστείτε τη διαφορετικότητα: Σε στρεσσογόνες συνθήκες κάποιοι άνθρωποι έχουν ανάγκη από εξωστρέφεια ενώ άλλοι χρειάζονται χρόνο με τον εαυτό τους. Αναγνωρίστε και σεβαστείτε τη διαφορετικότητα αυτή στον εαυτό σας πρώτα από όλα αλλά και στους συναδέλφους και τους ασθενείς.
Περιορίστε την έκθεση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης:
Η παρατεταμένη έκθεση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ενδέχεται να αυξήσει το άγχος σας και να επηρεάσει την παραγωγικότητα σας. Μείνετε ενημερωμένοι και βασιστείτε σε αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης.
Παρατηρείτε τακτικά τον εαυτό σας: Ελέγχετε τον εαυτό σας κατά διαστήματα για συμπτώματα κατάθλιψης ή άγχους: παρατεταμένη θλίψη, δυσκολία στον ύπνο, συναισθήματα αβοηθησίας, επίμονες σκέψεις.
Να είστε περήφανοι για την υπηρεσία σας: Θυμίστε στον εαυτό σας ότι μέσα μία πολύ δύσκολη κατάσταση, εκπληρώνετε έναν ευγενή σκοπό, αυτού της φροντίδας αυτών που έχουν τη περισσότερη ανάγκη.
Αναγνωρίστε στον εαυτό σας ότι προσφέρετε και πρέπει να είστε περήφανοι για αυτό.
Εφόσον χρειαστεί, μπορείτε να μιλήστε με κάποιον ψυχολόγο του Νοσοκομείου μας, καλώντας μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 210 5831000 στην 24ωρη τηλεφωνική Υπηρεσία Ψυχολογικής Υποστήριξης Άμεσης Ανάγκης για τους εργαζόμενους, που λειτουργεί η Β΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική.
0 Comments
Leave a comment